Вас вітає чарівна Верховинщина!

“Е-ЛІКАРНЯНИЙ”


З осені 2021 осені всі медичні заклади формують електронні медичні висновки про тимчасову непрацездатність. Е-лікарняні є підставою для отримання матеріального забезпечення від Фонду соціального страхування України.

У паперовому лікарняному на бланку є відмітка «первинний» або «продовження», а в е-лікарняних такої позначки немає. Тому для е-лікарняних роботодавець орієнтується на унікальний номер випадку непрацездатності – для всіх електронних лікарняних, сформованих в межах одного випадку, буде співпадати. Але номери самих е-лікарняних можуть відрізнятися, навіть якщо всі вони видані як продовження.


В разі оформлення лікарем медичного висновку про тимчасову втрату працездатності для нього автоматично сформується е-лікарняний, відповідно, якщо працівник є застрахованою особою. Також е-лікарняний автоматично відкриється в разі оформлення медичного висновку для дитини застрахованої особи, яка потребує догляду. Після створення медичного висновку потрібно повідомити про це роботодавця. Якщо працівник не одужає у визначений в першому медичному висновку термін, тоді лікар створить наступний медичний висновок, який продовжить тимчасову непрацездатність, про це також потрібно повідомити роботодавця.


Щоб отримати лікарняний онлайн, необхідно: прийти до лікаря на огляд, він створює електронний медичний висновок про тимчасову непрацездатність у Реєстрі та завіряє його КЕПом, пацієнт отримаєте повідомлення від E-health, і вже за кілька секунд лікарняний потрапляє до Реєстру Пенсійного фонду. Там формується саме той документ, за яким нараховуються виплати, електронний листок непрацездатності.


Е-лікарняний з першого дня доступний для перегляду в особистому кабінеті пацієнта (застрахованої особи) та страхувальника на вебпорталі електронних послуг ПФУ і одразу має статус «закритий». Використати його для призначення матеріального забезпечення роботодавець може лише після завершення визначеного у ньому періоду непрацездатності, тобто після того як статус е-лікарняного автоматично зміниться на «готово до сплати». І тоді роботодавець має упродовж не більш ніж 10 календарних днів призначити працівнику матеріальне забезпечення, а після дати призначення не пізніше ніж через 5 робочих днів сформувати і передати до ФССУ заяву-розрахунок. Адже від дати подання роботодавцем заяви-розрахунку залежить дата фінансування допомоги від Фонду працівнику. Після того, як кошти надійдуть на рахунок, роботодавець має виплатити допомогу працівнику у найближчий після дня призначення допомоги строк, установлений для виплати заробітної плати, або одразу після отримання коштів від ФССУ.


Працівник може слідкувати за станом фінансування он-лайн у телеграм-каналі Фонду, якщо йому відома точна дата подання заяви-розрахунку за своїм е-лікарняним. Інформація щодо профінансованих дат, у які роботодавцями було подано заяви-розрахунки, оновлюється у телеграм-каналі за тегом #фінансування_оперативно. Однак аби працівники могли точно дізнатись, чи кошти вже перераховано їх роботодавцю, у телеграм-каналі є додаткова звітність за тегом #фінансування_страхувальників дана інформація оновлюється у розрізі регіонів і означає, що кошти за заявами-розрахунками, поданими по наведену дату, вже знаходяться на рахунку роботодавця.

Завідувач сектору «Верховинське бюро правової допомоги» відділу безоплатної правової допомоги

 

Травень 2022
П В С Ч П С Н
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5