Вас вітає чарівна Верховинщина!

ВАЖЛИВО!

Право громадян на своєчасність призначення та виплату

державних соціальних допомог в умовах реформи системи соціального захисту населення

У зв’язку із реформою децентралізації змінилися підходи щодо реалізації мешканцями територіальних громад права на соціальний захист.

З 01 липня 2021 року запроваджено єдиний механізм прийняття територіальними громадами від громадян всіх заяв та документів для призначення будь-яких соціальних допомог, пільг, субсидій компенсацій, тощо. 

Перелік нормативних актів:

Ø постанови Кабінету Міністрів України:  

від 22 липня 2020 р. № 632 «Деякі питання виплати державної соціальної допомоги»; від 28 жовтня 2020 р. № 1035 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України»; від 21 квітня 2021 р. № 402 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України»; Ø накази Міністерства соціальної політики України: 

від 19.09.2006  № 345 «Про затвердження Інструкції щодо порядку оформлення і ведення особових справ отримувачів усіх видів соціальної допомоги» (із змінами), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 6 жовтня

2006 р. за № 1098/12972;

від 30.12.2020 № 868 «Деякі питання адміністрування надання місцевими державними адміністраціями     і територіальними громадами соціальної підтримки у сферах соціального захисту населення та захисту прав дітей»; від 12.02.2021 № 79 «Про упровадження програмного комплексу «Інтегрована інформаційна система «Соціальна громада».

ПК «Соціальна громада» дає змогу забезпечувати прийом первинних документів від громадян для призначення  соціальної допомоги, житлових субсидій, пільг у територіальних громадах за місцем проживання та передавати ці документи в електронному вигляді органам соціального захисту населення.

З позиції Мінсоцполітики новий механізм забезпечує зручність для мешканців територіальних громадах, особливо віддалених від районних центрів, спрощує механізм взаємодії органів місцевого самоврядування та структурних підрозділів з питань соціального захисту населення районних державних адміністрацій.

*Через офіційний веб-сайт Мінсоцполітики або інтегровані з ним інформаційні системи органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, Єдиний державний веб-портал електронних послуг.

Перелік видів державної соціальної підтримки, для призначення яких громадяни мають право подати відповідну заяву та документи до ТГ, ЦНАП, старостату

  • державна допомога сім’ям з дітьми;
  • державна соціальна допомога особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю;
  • щомісячна грошова допомога особі, яка проживає разом із особою з інвалідністю I чи    II групи внаслідок психічного розладу, яка за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійного стороннього догляду, на догляд за нею;
  • державна соціальна допомога особам, які не мають права на пенсію, та особам    з інвалідністю;
  • державна соціальна допомога на догляд;

допомога на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;

  • пільги та компенсаційні виплати особам з інвалідністю, ветеранам війни та праці;
  • пільги та компенсації особам, які постраждали внаслідок політичних репресій;
  • пільги та компенсаційні виплати особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи;
  • тимчасова державна допомога дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів; - житлова субсидія;
  • допомога на поховання;
  • державна соціальна допомога на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, грошове забезпечення батькам-вихователям і прийомним батькам за надання соціальних послуг у дитячих будинках сімейного типу та прийомних сім’ях за принципом «гроші ходять за дитиною»;
  • компенсація послуги «муніципальна няня»;
  • одноразова матеріальна допомога непрацюючим малозабезпеченим особам, особам    з інвалідністю та дітям з інвалідністю;
  • одноразова винагорода жінкам, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня»; - грошова компенсація вартості санаторно-курортного лікування деяким категоріям громадян;
  • грошова компенсація замість санаторно-курортної путівки та вартості самостійного санаторно-курортного лікування;
  • компенсація фізичним особам, які надають соціальні послуги;
  • компенсаційна виплата особі, яка здійснює догляд за інвалідом І групи або особою, яка досягла 80 років;
  • одноразова матеріальна допомога особам, які постраждали від торгівлі людьми;
  • щомісячна адресна допомога внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг;
  • одноразова грошова допомога постраждалим особам та внутрішньо переміщеним;
  • матеріальна допомога військовослужбовцям, звільненим з військової строкової служби; одноразова грошова допомога членам сімей осіб, смерть яких пов’язана з участю    в масових акціях громадського протесту, що відбулися у період з 21 листопада 2013 року по 21 лютого 2014 року, та особам, які отримали тілесні ушкодження, побої, мордування під час участі в зазначених акціях;
  • одноразова грошова допомога у разі загибелі (смерті) або інвалідності волонтера; - допомога на дітей, які виховуються у багатодітних сім’ях.

Механізм прийняття, опрацювання і передачі заяв та документів до

органів соціального захисту населення 

Заява та

                    Заява та              Заява та               Заява та

документи,

              документи,         документи,          документи,

надіслані особою

                       подані                 подані                  подані

поштою або в

               особою до         особою до          особою до

                         ЦНАП                     ТГ                  старостату       електронній

формі   

Протягом одного робочого дня

Безпосередньо

формується електронна особова справа

надходять від

                          та передається через ПК «Соціальна громадянина до 

громада» до

ОРГАНУ СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ,

який: 

  1. перевіряє документи 
  2. приймає рішення про призначення/відмову у призначенні виплат 3) інформує заявника про прийняте рішення

    ВАЖЛИВО!!!

     

    Які дії повинен вжити орган соціального захисту населення у разі якщо отримані документи громадянина не відповідають вимогам для призначення відповідного виду соціальної допомоги?

    Спеціаліст цього органу може:

     

    Запросити додаткові документи

    Підготувати пропозиції щодо відмови     у наданні допомоги

     

    Які дії повинен вжити орган соціального захисту населення у разі необхідності доопрацювання документів?

    Зобов'язаний письмово повідомити заявника/уповноважену особу ТГ про необхідність донесення документів або усунення недоліків в неправильно оформлених довідках. 

     

    У які строки подані громадянином документи розглядаються та опрацьовуються органом соціального захисту населення

    Не пізніше 10 днів від дня подання заяви і всіх необхідних документів, якщо інше не передбачено законодавством. 

    Чи повинен орган соціального захисту населення  поінформувати громадянина?

    Заявнику, його опікуну (піклувальнику), іншому законному представнику чи уповноваженій ним особі, уповноваженій особі ТГ, яка приймала заяву про призначення соціальної допомоги, за згодою заявника видається повідомлення про призначення соціальної допомоги (або відмову в її призначенні).

    У який спосіб орган соціального захисту населення може надсилати громадянину відповідне повідомлення 

    засобами мобільного

  3.  

Жовтень 2021
П В С Ч П С Н
27 28 29 301 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31